tisdag 10 december 2013

Fantastisk mascara

Nu åste jag berätta om Fiberwig Mascara, som har sådana fantastiska egenskaper att jag knappt trodde Eva Lassarp på Parelle när hon berättade om dem. Till att börja med så går den att ta bort med bara vatten, fast den omöjligt smetas ut så man ser ut som en panda av t ex gråt, fuktig luft, eller regn. Den klumpar inte eller smetas ut. Bra va?!
Den har heller inte partiklar i som kan falla ur och irritera ögat särskilt hos allergiker. Däremot innehåller den riktigt tunna nylonfibrer som bygger upp fransarna och de förlängs mer och mer för varje applicering med mascaran.
Det låter nästan för bra för att vara sant, men det är det verkligen i alla fall så långt jag själv hittills använt den, så den vill jag verkligen tipsa om.
stillbild ur min konstvideo Förväntan från 2012
Hur du lägger på mascara för att dina fransar ska se riktigt långa ut berättar jag här och för att inte torka ut din mascara ska du aldrig pumpa med borsten upp och ned i flaskan. Istället bör du  "vrida" upp borsten i en jämn rörelse. På så sätt får du mascara i borsten även om det inte är så mycket mascara kvar egentligen.
Flirta ordentligt nu! 

Inga kommentarer: