söndag 1 december 2013

Adventstid

I veckan hjälptes tre vaktmästare åt med att montera en "gran" i flaggstången. Jag vill dock hävda att en levande gran är betydligt vackrare. Även om alla ljusen nu skulle ha fungerat, vilket de, som synes nedan, inte gör...

Jag har nästan alltid känt en oerhört stolthet för hur jag bor och att det är viktigt att pynta med klass så att jag på så sätt kan förhöja hemmamyset.
I år känner jag dock inte någon större lust att adventspynta, utan nöjer mig med "det lilla". Inga pyntnings-faser t ex, utan jag tar fram det jag vill ha uppe redan nu till advent.
Viktigast är givetvis alla julblommor, som t ex gruppen med vita hyacinter och en vit julstjärna i en silverskål, som Greta precis godkänt ovan. De vita hyacinterna luktar ju minst och jag tycker de är vackra
Härom dagen avnjöt jag också cappuccino och Tinas choklad med glögg- och pepparkakssmak på Telogott. Njutbart, så nu vill jag tillönska också dig en trevlig första advent!

Inga kommentarer: