torsdag 27 februari 2014

Slutligen om vinter-OS 2014

Igår kväll skulle OS-hjältarna hyllas i min lilla stad. För mig är en hjälte modig och tvekar inte att protestera mot sådant som är fel, även om hen själv har något att förlora på det. Den definition som finns på Wikipedia lyder också "Hjälte är i allmän betydelse en beundransvärd person som utför stordåd, och som på så sätt vinner stor heder och ära". Vari ligger det hjältemodiga i att delta i en kuliss som är så genomskinlig att omänskliga förhållanden kräver skygglappar för att de inte ska uppmärksammas, undrar jag lakoniskt. Att vinna OS-medaljer, utan att ens nämna alla de övergrepp som skett och sker i Sotji och Ryssland tycker inte jag har det minsta med hjältemod att göra. Tyvärr är jag så tråkig.
kommunens hemsida
Gällande Nicklas Bäckströms positiva doping-prov vill jag bara påpeka att jag själv testade Efedrin mot min mental fatigue eller hjärntrötthet som det kallades då, eftersom det är uppiggande. Jag blev dock så uppstressad av det att jag varken kunde slappna av eller sova bra. Nog fasen måste han ha förstått att han tagit något olämpligt fast läkaren tyckte att han skulle göra det!
JayS & Simon Vodk Ephedrine (Systeme Failure Remix)

Jag slutade därför med Efedrin och började konstskola istället; det det är ju inte lika beroendeframkallande heller.

Jag tycker snarare OS-hjältarna visat en skrämmande feghet. Vad tycker du, med det i åtanke?

2 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Jag håller med dig. Till slut kunde jag inte knipa käft längre och gjorde ett inlägg på min blogg, även bloggen jag har på ÖstersundsPosten.
Det här med OS är ju något "heligt" tydligen..
//Boije

Lyckans Smed sa...

Det är helt makalöst idiotiskt!
/*