tisdag 14 augusti 2012

Undring om Motsatser

Jag har en fråga som jag hoppas att du som läser det här kan hjälpa mig med, eftersom jag har svårt för att veta hur det egentligen ligger till.
bild lånad från boken med samma namn
Är det som vi säger i Sverige att lika barn leka bäst för att de förstår varann och har liknande erfarenheter eller snarare som amerikanerna och faktiskt även vetenskapen bevisar att motsatser dras till varann [opposites attract]? Det är ju så t ex magneter funkar.
bild lånad från wikipedia.org 
När det handlar om motsatser talar sånt som just olika erfarenheter emot och skulle kunna innebära konflikter. Däremot är det ju faktiskt mycket mer spännande när man inte vet exakt hur motsatsen tänker och fungerar, samtidigt som dragningskraften egentligen är helt naturlig.
Paula Abdul Opposites Attract från 1990
Skulle bli vansinnigt glad för att få läsa om dina tankar och erfarenheter när det handlar om just motsatser så skriv helst något i kommentarsfältet, om så bara något kort: jag tackar i förhand för din hjälp! 

Inga kommentarer: