lördag 18 augusti 2012

Sexdrift och mänskliga rättigheter

Nu känner jag att jag behöver får ur mig lite frustration. Julian Assanges anhängare verkar inte ens ha fattat att hans utlämnande till Sverige inte har det minsta med Wikileaks att göra, utan att det handlar om ett antal övergrepp som skvallrar om ett totalt negligerande av andra människors mänskliga rättigheter. Han verkar inte bara feg, utan även tycka att allt ska fram ur mörkret så länge det inte gäller honom själv. Något som är rätt vanligt hos psykopater, har jag förstått.
  Julian Assange på bild ur Aftonbladet
Läs gärna denna fantastiska beskrivning av hur våldtäktsmän kan skapas. Johanna Koljonen har även hon kommenterat hela Assange-affären här.

Att Sverige får rykte om sig att vara "feministiskt taliban-styrt" utomlands ser jag bara som ett tecken på att vi värderar mänskliga rättigheter och jämställdhet högre än på andra ställen.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: