onsdag 15 juni 2011

Lite Tyskland mitt i Jämtland

Om man är sugen på Schnitzel så finns den, enligt mitt tycke, ultimataste smakupplevelsen i Ytterån. Berliner Schnitzelstuga ser inte mycket ut för världen utifrån...
äkta hemlagade schnitzlar av Klaus & Marika från Berlin
 ... ärligt talat ser det väl inte särskilt imponerande ut därinne heller, men smakupplevelsen är helt ojämförbar. Både mat och inredning är helt underbar, tycker vissa och jag håller sannerligen med om det fösta medan jag är tveksam till det senare, men smaken är som baken.
Fisknät i taket, fasta träbänkar och upp-
stoppade djur är väl "kitch" för min smak
Har man bara ätit det lunchrestauranger brukar kallar schnitzel så kommer man att få en smakupplevelse utöver det vanliga! 

Både varor från Ytteråns chark och
även surdegsbrödet säljs på
Berliner Schnitzelstuga.
Allt är 100 % hemlagat; köttet kommer från närliggande Ytteråns chark och brödet till paneringen är det surdegsbröd de själva bakar i vedugn. 

Wiener-schnitzeln serveras med underbar kålsallad eller
surkål, citron en hoprullad sardell och en himmelsk potatisröra
Mitt hetaste tips för dig som ska åka runt i Jämtland i sommar är att åka till Ytterån för att få uppleva en liten bit äkta Tyskland hos Klaus & Marika!

Inga kommentarer: