onsdag 22 juni 2011

$5 Strawberry Milkshake

När jag verkligen suktar efter något gott, känner mig lite nere eller egentligen när som helst när det är lätt att få tag i jordgubbar brukar jag unna mig själv en redig hemgjord $5 Strawberry Milkshake precis som i Pulp Fiction.
en massa färska jordgubbar
Det är enkelt att göra; kolla bara här:
$5 Strawberry Milkshake 1 glas
1,5 dl mjölk
4-5 msk vaniljglass av god kvalitet
5-6 rensade jordgubbar, minst


stoppa alla ingredienser i en bunke och mixa ihop allt med en handmixer, elvisp eller vanlig mixer.
personligen tycker jag att det är som godast när shaken
är så tjock att den är svår att suga genom sugröret
Servera gärna med en skopa glass och en jordgubbe samt ett sugrör och njut!

Ett tips för att jordgubbarna ska hålla sig i flera dagar är att bara skölja dem, men lämna kvar stjälken och ställa i kylen!

Inga kommentarer: