måndag 16 mars 2015

Vårkänslor på kolonilotten

Lite vårbilder från kolonilotten:
En av de andra stugorna har en vacker punschveranda vid Tommarpsån,
Vackra irisar som tidigt lyser upp

Knoppar på såväl buskar, blommor, träd och klätterväxter
Tulpaner som snart kommer att stå i blom
Mellan rosenbuskarna har jag satt tazetter och julrosor så att där även kommer att blomma under vintern.
Vid grinden och på många andra ställen blommar nu krokusar (liksom vintergäck och snödroppar)
Havet håller klimatet svalt, tills det blivit varmt, då håller det värmen långt in på hösten!
Jag har fått en hammock av en granne, som inte hade plats för den och dynor av mina föräldrar; suveränt! "Alla" hade hammock; såväl mina föräldrar som far- och morföräldrar, när jag var barn,
Krokusarna är i mina favorit-komplementfärger med 
Rosenbuskarna har knoppar, och det har även det jag hoppas är japanskt prydnadskörsbär
Accolade eller japanskt prydnadskörsbär, som i Kungsträdgården och Mosebacke torg i Stockholm. Den har blivit lite misshandlad av att ha en spegel (för att skrämma fåglar) som växt in i stammen, innan jag flyttade den till stödstolpen istället.
Äppel- och päronspaljén har också fått knoppar redan, måste jag som är van vid snö så här års, tillägga
I den pallkrage jag satte kålväxter i oktober har det nu börjat gro lila brysselkål och lite annat.
Jag måste nog hälla mer sand i jorden till jordgubbarna dock...

Inga kommentarer: