lördag 14 mars 2015

Skafferi-lunch

I över tre år har jag funderat på att käka lunch på Börje Olssons Skafferi. Jag har varit där och handlat delikatesser många gånger, men först igår var det dags att verkligen äta lunch där.
Min far fyller år på söndag, så som en present bjöd vi döttrar honom på lunch där, men Mia kunde ju tyvärr inte vara med, utan det var Maja, mor, far och jag bara.
Det är buffé med de delikatesser de även säljer över disk. Alltså ostar, charkuterier, bröd och specerier från främst Medelhavsländerna, liksom sallader, pajer, kallskuret och även Österlenska specialiteter, samt några få bord att sitta vid.
Fantastiskt gott så jag åt så mycket att jag knappt orkade middag sedan, fast vi inte åt någon dessert!
Väldigt likt Grändens Deli i Östersund alltså, som jag ju tipsade om att börja med luncher.
Det jag kan sakna från just Grändens (liksom Dolcetto i Sundsvall och Gastronomia Italiana i Ö-vik) är dock espresso, cappuccino och efterrätter som Tiramisù och Macarons och även ett glas vin till maten.

Inga kommentarer: