lördag 9 mars 2013

Vampyren & Mark

Jag upptäckte just att jag inte berättat den osannolika historien om min förkärlek till vampyrer så det måste jag genast rätta till. Tillåt mig att presentera Vampyren & Mark på Intrepid Fox i London 1989:
 Crudelia Démôn och Mark
Crudelia Démôn, ovan till vänster träffade jag i London 1989. Det var precis efter att jag formligen förtrollats av Anne Rices bok En Vampyrs Bekännelser. Faktum är att vampyren är den ende jag någonsin raggat upp. Man kan väl säga att jag i och med det insåg att det inte ligger för mig att ragga upp okända män hur "häftiga" de än verkar. Att det är just dem man ska passa sig för kanske. Han presenterade sig som en vampyr från Rumänien. Han brukade sedan skicka mig blodfläckiga kärleksbrev och ringa och säga att han skulle komma flygande nån fullmåne. Han var dessutom sadist, men brydde sig inte alls om att jag inte är masochist och vägrade spännas upp på ett kors. Min vän fick ihop det med hans vän Mark på bilden och hon stannade kvar i London medan jag for hem. Av henne fick han min adress och mitt telefonnummer och jag fick även veta att han egentligen är italienare och heter Marco. Tror att han blev ihop med en kvinna som var Jehovas Vittne och fick honom att glömma sin vampyrism sedan... Därav min fascination för vampyrer.

Inga kommentarer: