fredag 25 januari 2013

Venedig-karnevalen

Jag har tyvärr aldrig varit på Venedig-karnevalen, men däremot på Konst-Biennalen i september 2002.  Då var Venedig härligt eftersom värsta turist-säsongen var över och då köpte jag masken ovan, som nu hänger i min hall. Jag tror nästan att det måste vara ännu underbarare just under karnevalen och jag blir särskilt sugen när jag läste i DN om den.
artikeln ligger dessvärre inte ute än, men om du klickar på
bilden öppnas en större version av den så att du kan läsa
Jag lånar en bit ur artikeln, som du alltså kan läsa om du klickar på bilden ovan: "Vart vi tittar ser vi en Turnerakvarell, med former som delvis löses  upp, en estetisk upplevelse som ingen annan stad kan mäta sig med.  Ljusets skiftningar förändrar Venedigs flyktiga personlighet. Lättälskad, svårfångad, medeltida, tidlös." Inte underligt att man längtar va'?!

Inga kommentarer: