onsdag 30 januari 2013

Soundtrack of Jamtland

Igår eftermiddag och denna var det tänkt, men nu får det bli imorgon, sitter jag och jobbar med soundtracket till min film till A Fistful of Jemtland. I Hackåsgården på Jamtli, eftersom Jamie jobbar med barn på Öppna Förskolan där tillsammans med Malin Almén på förmiddagarna.
På 2 h hann jag en dryg minut, trots att jag hade problem innan jag kom på att jag borde starta om programmet. Sedan jag gjorde det funkade det perfekt tills jag måste gå. Hoppas därför att jag bör hinna klart imorgon, för  idag är det inställt pga sjukdom. Sedan är det "bara" att filma någon fin dag.
 Hackåsgården på sommarbild
Det känns verkligen speciellt att sitta i ett kallt gammalt trähus och jobba med ljud i  FinalCut pro, som egentligen är ett program för att redigera video, men som har ett väldigt bra ljudbearbetningsprogram också. Lite motsägelsefullt på nåt sätt...

Inga kommentarer: