torsdag 24 november 2011

Hemvärpta ägg är inte bara vackrare

... utan dessutom godare, bättre råvaror, har gulare gula, är nyttigare och håller mycket längre än industriägg! Man borde verkligen skaffa hönor, men det går ju inte i lägenhet. Titta bara här på vännens fantastiska ägg på hennes egna bilder:
Tänk att ha en sådan här äggkartong i kylen! En njutning för alla sinnen ögat, tungan, doftsinnet och örat när de kläcks och känseln att ta i dem.
"Denna dags lågmälda mirakel..." som vännen själv uttrycker det. Hon har "nästan" räknat ut vilka höns hon skulle skaffa, för att få dessa färger och ska nu "bara skaffa nån höna med vitare ägg, och nån med mörkare, sen är paletten klar"! Så tänker en konstnär.
På bilden ovan finns äggen sorterade med hönans namn på.
Sådant här tycker jag personligen är grymt intressant!
Att sedan kvaliteten på maten blir så enormt mycket bättre med riktiga råvaror var faktiskt en överraskning för t o m mig. Fast jag alltid hävdar det blev skillnaden så uppenbar när jag verkligen jämförde.
Så måste jag bara dela med mig av denna underbara bild av vännens kycklingar och en kattunge. Alla bilder i detta inlägg är tagna av henne, liksom denna devis:
Den har jag iofs även visat tidigare, men den är så bra att den tål att upprepas! Många genialiska deviser har min finaste vän gjort!:

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: