söndag 13 november 2011

Analog och antik

Jag är tydligen grymt mossig. Jag spelar nämligen in på VHS-video när jag missar saker o ting på TV när det inte  läggs ut på webben. Jag har liksom inte förstått det där med att det är "ute med video", för jag har varken "on demand"-TV eller inspelningsbar DVD. Problemet är nu när vi fått boxar till TVn i huset att jag inte kan sätta på tidsinställning på olika kanaler längre. (Jag är inte ironisk här utan menar fullt allvar.)
mitt Filmbibliotek består främst av VHS-
videon, men även DVD och (egna på) mini-DV.
(Nina Simone-boxen är dock cd)
Men som en vän påpekade på Facebook "VHS-klipp upplagda på youtube känns en smula...antikt." En annan hade "precis gjort sig av med en stor del av filmhistorien" när han slängde alla VHS-kasetter.   

Jag har t o m två (2) VHS-bandare. Den ena funkar inte timer-funktionen på men det är bra att kunna kopiera från en VHS till en annan. Precis så redigerar man ju video analogt och det var det system vi hade, givetvis med en redigerare emellan första åren jag gick konsthögskolan.  Jag är m a och inte bara analog, utan dessutom antik. Och det är jag stolt över, excentriskt nog.  

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: