söndag 20 november 2011

Badtofflornas välsignelse

Jag må se vansinnigt löjlig när jag "tofflar runt" i badtofflor i omklädningsrummet på gymmet och i badhuset, men det finns en väldigt viktig anledning till det.
Fotvårtor. Jag brukar mumla att jag inte vill sprida mina om någon frågar, men i själva verket vill jag absolut inte återfå fotvårtor när jag slutligen blivit av med dem. Första gången jag smittades av fotvårtor var vid poolen på sjukgymnastiken när jag låg inne på sjukhus efter olyckan. Då lyckades en fotterapeut avlägsna dem med något effektivt medel efter flera års försök med apotekets Starka vårtmedel, som egentligen bara förstörde huden runt vårtan. Nästa gång fick jag det på gymmet, vilket tydligen är väldigt vanligt. Då hade jag läst mig till att man kunde köpa ett nytt vårtmedel på apoteket och frysa bort den. Det visade sig att undermedlet Wartner fungerade över förväntan, så det vill jag verkligen tipsa om för den som besväras av fotvårtor. Det är bra mycket dyrare, men eftersom det verkligen funkar och utan att skada huden runt omkring kan jag omöjligt förstå att apoteken fortfarande säljer de gammaldags vårtmedelen. Dessutom är det ändå billigare än vad det kostar att gå på fotvård är jag helt övertygad om.
Efter att ha sluppit undan månadsvist lidande beslutade jag mig också för att i mesta möjliga mån undvika att åter smittas av vårtor så därför bär jag mina badtofflor med stolthet.
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: