onsdag 3 april 2013

Vårvinternjutning i Jämtland

Som jag redan skvallrat om så har påsken i Jämtland varit helt fantastisk! Sedan föräldrarna kom upp för snart tre veckor sedan har det varit soligt, varmt och närmast vindstilla på dagarna medan nätterna varit oerhört kalla. 
Det har inneburit att det funkat perfekt att åka skidor i skogen och på sjön på morgonen för att sedan njuta av solen på stranden till långt in på kvällarna. Grillsäsongen fortsätter alltså!
Många pimplar på sjön, så jag hoppas att de fått en hel del!
Åker man skidor på morgonen slipper man också alla skotrar, eftersom de förarna tycks sova till lunch-tid.
Ute på stranden har vi såväl ätit som druckit gott!
Påskölen har fått stå på kylning i snön.
 Massvis med god påskmat,  främst Maja gjort.
 Jag bidrog dock med åtminstone majonnäs och gravad älg, varav den senare måste skäras lövtunt!
Har faktiskt även fått lite färg på kinderna, trots spf 30!

2 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Ja en härlig helt underbar påsk!!!...men jag har mest suttit framför datorn och jobbat med foton. 25 foton. Ska ha utställning digitalt på biblioteken i Bräcke. Jättekul...men....
går att läsa mer på bloggen.

//Boije

Lyckans Smed sa...

Läste det; spännande. Hoppas att det löser sig med skärmarna med!

Går det inte att vända skärmarna kan en idé vara att göra bilderna bara lite mindre än skärmhöjden o sätta dem mitt på skärmarna istället. Det är vid motstånd man tvingas utveckla kreativiteten, vet du ;-)

Lycka till!
/*