torsdag 25 april 2013

Galen vetenskap och hormonellt lugn

Jag är rätt knäpp eftersom jag gärna söker vetenskapliga förklaringar till sådant som sker med mig. Som en galen vetenskapsman försöker jag gå utanför min egen kropp och undersöka, experimentera osv för att få svar på varför just det händer just mig just vid det speciella tillfället.
bild lånad från dreamstime.com
Nyligen har jag insett att min förvirring och tvekan den senaste tiden egentligen är helt normal. Det är tydligen vad som sker när värsta förälskelsen lägger sig och eftersom vi ses så sällan är det väl vad som skett.
bild lånad från nitrocellulose.net
Efter ett drygt halvår har äntligen också mina hormoner lugnat ned sig så att min acne lagt sig. Tack och lov lagom till våren känner jag mig rätt säker i sadeln! Kanske tack vare en ökad mängd oxytocin (när vi väl ses då)?

Inga kommentarer: