torsdag 10 mars 2011

oväntat bokfynd

Jag brukar säga att jag blir som lyckligast när något positivt sker helt oväntat. Nu har det hänt igen! Med boken Gustavsberg : porslinet, fabriken, konstnärerna av Gösta Arvidsson. 
Eftersom det inte gick att förbeställa böcker på bokrean i år och jag inte är särskilt morgonpigg hade jag helt givit upp den när jag inte hittade den någonstans.  Min far som är morgonpigg hade däremot fått tag i den och när jag tittade igenom hans blev jag väldigt förtjust i den. Jag kollade därför  upp om den gick att beställa på webben och det gjorde den. Till det drygt dubbla priset, med ett annat omslag och (antar jag) bättre papper och tryck.Jag brukar säga att jag blir som lyckligast när något positivt sker helt oväntat. Nu har det hänt igen! Med boken

Gustavsberg : porslinet, fabriken, konstnärerna 

av 

Gösta Arvidsson. 

Eftersom det inte gick att förbeställa böcker på bokrean i år och jag inte är särskilt morgonpigg hade jag helt givit upp den när jag inte hittade den någonstans.  Min far som är morgonpigg hade däremot fått tag i den och när jag tittade igenom hans blev jag väldigt förtjust i den. Jag kollade därför  upp om den gick att beställa på webben och det gjorde den. Till det drygt dubbla priset, med ett annat omslag och (antar jag) bättre papper och tryck.
den fantastiska bok far lyckades få tag i åt mig på rean
När min far ringde och med viskade röst frågade om jag var intresserad av Gustavsberg-boken ökade därför mitt hjärta takten. Han hade hittat två exemplar av den "bakom en pelare på Bokia", så antagligen hade inte så många tittat just där. Syster Maja är egentligen ännu mer intresserad än mig av keramik och särskilt den från Gustavsberg, så tack vare pappas rotande har vi båda fått en stunds lycka nu! I bokform och som kommer att räcka länge.

Inga kommentarer: