fredag 25 mars 2011

allra bästaste Jamie

Jag har verkligen inte alltid tyckt om Jamie Oliver, utan tyckte att han i början av karriären var rätt osmaklig och kom inte alls överens med den skakiga handkamera som användes i Den Nakna Kocken. (Antagligen var det just handkameran som gjorde mig smått illamående när jag såg det.)
bild ur Hemma hos Jamie som nu går på TV4+
De senare åren har jag dock "frälsts" av hans öppna attityd, kamp för bättre skolmat och nyfikna reportage runt om i västvärlden. Det har i och för sig varit så mycket Jamie genom åren att det kanske är av ren utmattning jag tagit honom till mitt hjärta? Just nu går ju hans olika program i 3-4 olika TV-kanaler... 
Mina två böcker av Jamie Oliver är de två jag också tycker är bäst!
Anledningarna till att jag skriver om Jamie just nu är två. Härom dagen fick jag tag på hans (kok)bok Jamies Italien, som jag velat ha sedan den serien gick på TV och faktiskt t o m skrev till bokförlaget och frågade efter (och fick svaret att den är helt slut). Är dels därför (och dels pga eftermiddagsrepriserna av Primo Paolo på TV4) nu inne i en Italiensk vecka matmässigt. Dessutom började i onsdags TV4+ att reprisera Hemma hos Jamie strax före kl 19. Det är den av all Jamies TV-produktion jag tycker är allra bäst, eftersom den utöver recept även tar upp odling, miljö osv. Om du missat det kan du se programmen som sänts på TV4play genom att klicka här i en hel vecka efter att det sänts.

Just nu är det mina bästa Recept på Lycka! All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: