fredag 25 oktober 2013

Vinst fast det känns förlorat

Jag kan inte skaka av mig känslan av att ha förlorat. Fråga mig inte vad, men känslan av misslyckande är kvävande. Fast jag har ju ett val:
"Vinnare har en del av lösningen
Förloraren har alltid en del av problemet
Vinnaren har en plan
Förloraren har alltid en  ursäkt
Vinnaren säger "Låt mig hjälpa dig!"
Förloraren säger "Det där är inte mitt jobb"
Vinnaren ser utmaningen i alla problem
Förloraren ser problem med varje lösning
Vinnaren säger "det kanske blir svårt, men det är möjligt"
Förloraren säger "det kanske är möjligt men det är för svårt"
"Vinnare finner en väg medan förlorare finner en ursäkt"
Bild från steadystrength.com
Dags att ta tag i att vända den känslan alltså! Måste bara samla kraft först "även den dyraste smart-phonen måste laddas emellanåt för att inte förlora all förmåga...

Det är oerhört svårt att lyckas vända den känslan alldeles själv, men nu får jag tack och lov äntligen hjälp med det!

Inga kommentarer: