tisdag 8 oktober 2013

Lyckat sansat

Som så ofta tidigare när jag mått mentalt dåligt så tar jag min tillflykt till gymmet. Det handlar dels om rutiner men också att fysisk träning frigör ämnen som endorfiner, det kroppsegna morfinet, dopamin, som är bl a  smärtstillande och ger välbefinnande, serotonin som frigörs med många antidepressiva mediciner och en hel massa andra fantastiska hormoner vi behöver för att må bra och inte bli deprimerade eller få ångest.
"Vinnare finner en väg medan förlorare finner en ursäkt"
Och någon förlorare är jag ju inte! Bild från steadystrength.com
Jag har dock lyckats sansa mig så att jag bara tränar varannan dag och därigenom har jag kunnat upprätthålla det i flera månader nu. Jag funderade ett tag på att börja träna varje dag för att jag mådde bättre de dagar jag tränat, men insåg att det är dumt att köra slut på mig själv genom det. Duktigt, måste jag säga om mig själv. att vara så sansad och jag kommer allt närmre mitt mål! Min egen kropp verkar jag åtminstone fortfarande känna rätt väl, tack och lov.

Idag ska jag äntligen få komma tillbaka till Rehab, så jag hoppas verkligen att de kan och vill hjälpa mig åter till ett bättre liv!

Inga kommentarer: