fredag 22 mars 2013

Organ(iserat)!

När jag omorganiserade i plånboken hittade jag det här kortet, som är en massa år gammalt, men som fortfarande är lika aktuellt nu.

Om jag åter skulle skadas och blir liggande medvetslös men inte kan räddas till livet igen vill jag nämligen att min vilja om min kropp ska vara känd, vilket det här kortet hjälper till med.
På det ger jag mitt tillstånd till att mina organ kan transplanteras till andra efter min död. Jag tycker det är oerhört viktigt att ta ställning så att andra kan få ett bättre liv med hjälp av en liten del av mig. Eftersom jag knappast har någon nytta av min kropp som död skänker jag den till dem av mina efterlevande som då har bättre nytta av alla mina organ. På det sättet lever en liten del av mig vidare och hjälper någon annan. Gå därför in på www.livsviktigt.se och ta ställning så att andra kan leva vidare genom ditt beslut!
bild lånad från www.livsviktigt.se
Jag vill slå ett slag för medmänskligheten att inte vara snål med det man inte själv behöver. Rent egoistiskt tänkt så kanske man själv behöver organ nån gång. Vad tror du att du har för nytta av din kropp när du lämnat den efter döden?

Inga kommentarer: