söndag 10 mars 2013

Gymnastisk namnkarusell

Mitt gym, där jag tränat sedan jag flyttade tillbaka till Östersund 2002 har än en gång bytt namn och heter numer Sportsgym Scandinavia. Det hette Träningshuset i säkert ett decennium. Så blev det StepIn, några månader senare köptes det upp av och blev Jocks. Det förvandlades helt sonika till Golds Gym, vilket tycktes förtroendeingivande, men det stämde visst inte alls så nu heter det Sportsgym Scandinavia.
bild lånad från ÖP 130201 fast denna bild
är från Storgatan i Östersund
En sådan karusell att man knappt hänger med och ägarkoncentrationen i Östersund  har klart försämrats ur kundsynpunkt. Undrar hur länge jag kommer att träna på Sportsgym Scandinavia fast jag fortsätter gå till samma lokal och träna på samma sätt? Tur att man som jag har maxpuls som en 24-åring så man hänger med i namnbytena

Jag vidhåller dock fortfarande att  Träningshuset  var det bästa ställe jag tränat på under 25 år i tre världsdelar.

Inga kommentarer: