söndag 13 februari 2011

Surt helgtips

Jag återkommer till min "favorit-surkärring" och tipsar nu om s.k. Ättiksdeoderant som du gör så här: Blanda en del 24 % Ättiksprit med tre delar vatten och förvara i  ren sprayflaska  i köket (nära skärbrädan) och badrummet för rengöring. Spraya gärna lösningen på skärbrädan innan du går och lägger dig och låt den sitta till morgonen så blir du av med alla bakterier där. Lukten försvinner direkt när det torkat. Ättika 6% (som ovan) är också bra att tvätta toastolen o -sitsen med, bara spraya och torka rent. Är själva toan missfärgad, häll i ättika 24 % och låt stå över natten. Borsta rent och fint. Dålig lukt i kyl och frys tar ni bort med 4 msk ättika 24 % i 1 l ljummet vatten. Använd en mjuk trasa eller svamp. Torka torrt efter.
Denna Ättiksdeoderant håller jag även min rostfria diskbänk blank med. Spraya bara  med fin spridning av strålen och torka sedan med disktrasan.
Ättiks-deodorant på min svarta 
Virrvarr-köksbänk. Sprayflaskan
fyndad  Ö&B för 10:-
Utöver det ska jag idag Smaka på ÖstersundJamtli!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner mig mycket lyckligare nu efter ättika tipsen än jag kände mig för en halv timme sedan. Jag har snabb testat en del och de funkar!!!!!!!!!!!

Lyckans Smed sa...

Det låter underbart; både lycka och lösning av problem i ett! Det gör även mig lycklig
/*