lördag 5 februari 2011

Glädjespridare

Med tanke på Lena Nymans bortgång igår imponeras än en gång av all den glädje hon, tillsammans med bl a Hasse & Tage spridit i alla år. Tänk vilka fantastiskt roliga stunder jag fått lyssnade på vad de gjort, fast jag aldrig hade förmånen att se dem live. I somras var jag i alla fall till Hasse & Tage-muséet i Tommelilla, vilket jag verkligen kan rekommendera alla att uppleva. Fast det sägs vara "det minsta" är det nog ändå det roligaste muséet i Sverige.
"billetten" till Hasse & Tage-muséet i Tommelilla 
Utöver Stadslollan formligen älskar jag även Hasse & Tages "O vad en liten gumma kan gno" från revyn "Glaset i örat" med Monica Zetterlund. Tyvärr hittar jag inget klipp från själva revyn, men  om du klickar här kan du i alla fall höra den


broshyren från Hasse & Tage-muséet i Tommelilla  

Inga kommentarer: