tisdag 23 december 2014

Ingen vit jul

Människor undrar om jag inte saknar snö så här i jultid, men jag säger bara "blommande rosor och adventsgran samtidigt"; det ni!
Nej, jag har fått alldeles tillräckligt med snö under alla år i Norrland och tycker att så mycket här uppväger det.

Titta bara på dessa underbara bilder tagna den senaste veckan så förstår ni nog!
Här i Skåne tycker folk ofta att det blåser så mycket, men jag kan intyga att det blåser alldeles för mycket också i Östersund.
Men där har vi ingen sommar som uppväger det, som att Norra koloniområdet ligger så här nära havet...
Titta bara på allt som blommar och att vi har ljust tre timmar längre om dygnet än i Östersund.
Visst vore det vackert med lite julsnö. men med den kommer tyvärr ofta is och halka och det saknar jag verkligen inte. Nej, jag är så nöjd med att vara här och en blommande jul! 

Inga kommentarer: