Marcus Mårtenson visar 9 -24 november
Information Overload på
Ahlbergshallen i
Östersunds Konstklubbs regi. Där kan man snacka om en informationsspäckad utställning!
Det är frågan om
Popkonstens avbildande av vardagliga ting och serietidningsestetik i starka färger som påminner om reklamens tydligt påträngande budskap.
|
Wanted for Murder, Babels Tower och You Literally Had |
Texter som minner om de senaste årens inredningstrend med texter och budskap på såväl
väggar,
textilier och
tavlor.
|
The Human Brain och The Master |
Mårtenson är kritisk till det digitala informationssamhället, där vi förväntas vara ständigt uppkopplade och det gör han ingen hemlighet av i
Information Overload.
|
Famous Signs and Sympoms of Stress, Indian Arrow, Champagne, Lava Lamp, Odor Neutralizing Spray, Nunchucks och The Devil is a Liar |
– Vi människor blir så bombarderade av yttre stimuli att vi kanske tappar oss själva. Och jag kämpar med det själv också, säger han till
ÖP. Det handlar kanske om att få en balans. Och att jag tar upp de jobbiga sidorna för att kunna förhålla mig till det. Jag tror att det är viktigt att ha perioder som är avkopplade från information.
|
Unmanned War, Easy Life, Pray for Mercy,
Seymore the Great och Destroy All Planets |
Läs mer om utställningen i
ÖP och
LT!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar