söndag 3 november 2013

Självklarheter och tid

Det man tagit för givet att det ska vara för evigt är plötsligt bara över. När annat känns som om det ska upphöra vilken sekund som helst kan fortgå evinnerligen. Tid är ett mystiskt koncept

Det som är roligt går fort och när man har "all tid i världen" för att man har för lite att göra så går tiden istället oerhört långsamt.
Jag minns när jag låg på Solliden Rehab att en dag kunde kännas lång som en vecka. Det kändes som om det som hänt samma morgon var oerhört länge sedan för att jag bara orkat ligga på sängen o tänka...
Att ha tid anses vara en lyx för de stressade. medan ensamma och obehövda skulle önska att den gick mycket fortare. Allt är inte vad det synes vara.
Känner mig sårbar eftersom jag åter glömt:
Också detta kommer att passera
När allt är dåligt kom ihåg att:
Det kommer inte alltid att vara så här
Ta en dag i taget

När allt är bra, kom då ihåg:
Det kommer inte alltid att vara så här
Njut av varje fantastiskt ögonblick
Det enda man kan vara säker på är att allt förändras. Denna Allhelgona har jag känt såväl sorg som saknad pga allt som förändrats de senaste åren.

Inga kommentarer: