fredag 3 januari 2014

Beundran

Igår när jag kom hem från Skåne låg ett väldigt uppmuntrande brev och väntade på min hallmatta. Jag hade fått mitt livs första fan-brev, inkl autograf-förfrågan! En 16-åring i Paris hade hittat min hemsida och ber om min autograf på ett litet kort:
Väldigt kul, men misstänksam som jag är började jag genast fundera över vad jag skulle kunnat förlora på att skicka henne den. Det enda jag kan komma på är ett frimärke till Frankrike och det kan det absolut vara värt.
Jag menar det enda hon kan göra med min autograf vore att öva sig på att förfalska den. För att ha någon ordentlig nytta av den så måste hon dock även veta exempelvis vilken bank jag har, vilka kontonummer osv om hon nu inte tänkt skicka hotelsebrev e dyl i mitt namn. Det kan jag dock aldrig föreställa mig att någon skulle vilja göra, särskilt inte ända borta i Paris. Dessutom är jag väldigt förtjust och det kan jag ju på franska je suis enchantée... 

Inga kommentarer: