lördag 18 augusti 2012

Kaxigt

Som jag berättat tidigare såg jag underbart kaxiga HivesYran för några veckor sedan.
bild från Aftonbladet
Det jag särskilt gillar med dem, bortsett från deras underbart medryckande gladpunk, är att de är så lagom kaxiga.  Jag läste i Aftonbladet om statyerna av dem själva de ska betala för att de ska sättas upp i Fagersta. Som Howlin' Pelle  uttrycker det "Jag kan inte tänka mig något bättre att lägga våra surt förvärvade rockpengar på än en staty på sig själv i sin hemstad."
En stor artikel i DN Söndag 2 augusti berättar vidare om staty-projektet. Den ligger inte ute på webben, men jag är en sån fuling att jag lägger ut den här, så att du bara kan klicka på bilderna för att de ska öppnas större och bli läsbara...
Det är också så skönt att i Aftonbladet läsa Fagerstas kommunalråd Stig Henriksson (V) säga "Jag tycker att det är en jätterolig idé. Lite lagom kaxig sådär. Det passar The Hives och  Fagersta  som handen i handsken. --- Från början tänkte vi Mount Rushmore. Men ja, det kanske var att ta i lite. Men det kan ju bli nästa steg"... Det är punk det!

Inga kommentarer: