torsdag 2 augusti 2012

Äntligen blommar den!

I tisdags kväll skulle katten absolut ut i regnet och när jag kom ut insåg jag att schersminen på min gård äntligen börjat blomma!
Medan hon betade under den stod jag därför och njöt av doften med små lätta regndroppar som landade i håret.
Jag tycker det är så roligt att schersmin heter mock orange på engelska för det ser ju ut som om det vore fuskapelsin med tanke på att citrusblommor är väldigt lika.
Jag tog  in några schersminkvistar för att de skulle slå ut.
Problemet var dock att med kvistarna följde flugägg, så jag fick massor med flugor som kläcktes i värmen. Sköljde därför av kvistarna för att få bort alla, ställde dem på balkongen och ställde under tiden en kopp vinägerlösning på bordet för att bli av med alla flugorna.
Äpplen blir det också på Sonjas träd på framsidan.
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: