onsdag 1 augusti 2012

Samlad Ingegerd Gothe

Hela juli har jag planerat att bege mig till Hackås Maskin & Kultur för att se Ingegerd Gothes retrospektiva utställning Hundraårsjubileum  där. Först idag tog jag mig dit och fick då veta att sista dagen ju var igår, 31 juli.
fjällmotiv i akvarell är det vi främst känner Ingegerd Gothe för
Turligt nog fick jag tag i Rolf Anderzon på telefonen och hans snälla mor, som bor i samma hus, var snäll och öppnade galleriet för oss. Det är jag väldigt tacksam över och är också säker på att det par som kom medan jag var där också är, fast de kanske inte riktigt är medvetna om det.
uttrycksfulla porträtt i svartkrita
Utställningen visar Gothes bredd även om engagemanget för t ex samerna och miljön inte är tydligt. Här visas akvareller, oljemåleri, porträtt i svartkrita och träsnitt i färg från tidsperioden 1926 - 87. Tyvärr är det redan för sent att se den här utställningen, men håll ögonen öppna för att se allt som händer på Hackås Maskin & Kultur!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: