måndag 6 februari 2012

sista Vinterfestivaldagen

Sista dagen av Vinterfestivalen blev det äntligen tillfälle att bl a besöka  Amozozo, vilket  jag ju tänkt göra hela tiden.

 Så här ser det ut därinne och visst är det annorlunda, men fick varken någon känsla av att vara i kroppen,
inte heller en gotisk katedral kändes det som, utan mer nåt ur en Spiderman-film, med tanke på taket och färgerna,
det närmaste jag kan jämföra med är Ajanta- och Elora-grottorna i Indien, men utan konsten, stenkänslan eller ens rymden.
 Fast i en Las Vegas-version, dvs plastigare, vilket är helt naturligt eftersom den är gjort helt i plast

Takkupolerna är häftiga, men av plast och dessutom hade det frusit sprickor på flera ställen i dem trots att
den blåsts upp med varm luft här i och med kylan. Man fick inte ha skor i den, men kylan innebar att det köpts in tofflor i alla storlekar.
Kan faktiskt hålla med det barn som trodde att det är en hoppborg och blev besviken. Den sakrala känsla som eftersträvades med bl a musiken förtogs för mig helt av den plastiga känslan, tyvärr.
Zipline-banan över torget varken tordes eller hade jag råd att åka, men visst ser det häftigt ut att hänga där över torget med Frösön som fond?


Verket som skulle finnas på gården till Storgatan 23 såg varken när jag gick dit förra helgen eller igår så antar att det inte klarade kylan. Synd!


All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: