tisdag 11 oktober 2011

Konst på stan - Östersund

Under  Konstens vecka har det funnits konst i många skyltfönster i Östersund. Tyvärr hann jag inte kolla in den ordentligt förrän sista dagen, på söndagen, så det mesta är borttaget nu. Jag har dock tagit bilder på det jag personligen tycker var bäst, med risk för att jag kan ha missat någon så är detta mitt urval:
Linda Svedbergs underbara Efter Många Mazariner ser
ut som en ikon med bladguld, men bl a titeln avslöjar
ursprunget som mazarin-formar i guldfolie
Annika Perssons fina keramik-figurer passar bra med Kusmité
Åsa Maria Hedbergs ballongfärd i fler dimensioner

Elisabeth Alls Röda bro

Jimmy Dahlberg har varit aktiv som
få under Konstens vecka
Anniki Anderssons målade skärm
Susanne Fruncks tecknade Monstera hos  inredningsbutik
















Imorgon kommer jag att rapportera från söndagens finissage Jamtli som verkligen var en upplevelse!"

Inga kommentarer: