lördag 19 februari 2011

konservativt tvekande

Stora delar av vintrarna brukade Greta
tillbringa liggande på elementet i min
tidigare lägenhet
... jag var därför lite orolig för hur det skulle gå när vi flyttade hit, där elementen är för smala och sitter för nära fönsterbrädan för att nån katt ska kunna klämma sig dit. Jag köpte därför en elementbädd, som man helt enkelt hänger fast över elementet. Den har hängt på elementet här och min konservativa fegis har bara hoppat därifrån när jag försökt få henne att förstå finessen med den. Däremot har hon flera gånger försökt pressa in sitt lilla huvud mellan fönsterbräda o element innan hon besviket givit upp...
undersökning av elementbädden
Den här veckan har här också varit oerhört kallt ute så när jag fick syn på att hon kollade in elementbädden, istället för att åter försöka ta sig upp på elementet gick jag genast och hämtade sprayen med Kattmynta. Jag sprayade bädden och genast blev det mycket intressantare än nånsin tidigare att kolla in bädden.
 Så nu ligger Greta och har det gott på elementbädden, fast hon varit så tveksam i över ett halvår.
Dagens temperatur (o Kattmyntan)
är nog tyngsta skälet att testa
"misstänkt farliga nyheter"

Inga kommentarer: