lördag 13 februari 2016

Sakkunnig om Havens rehabilitering

🌼 Här sitter jag mitt i Haven o njuter🌺
På tisdagens Kulturfika fick jag veta att Simrishamns kommun har köpt Haven i Gärsnäs!
Förra sommaren var jag där och förtrollades av den fantastiska miljön samtidigt som jag hoppades att verksamheten med rehabilitering där skulle kunna fortsätta när det sålts.
Blev därför oerhört glad över att få höra att kommunen planerar att fortsätta med just det. 
Det är ju en helt fantastisk miljö där och jag har sådan lång erfarenhet av just rehabilitering.
Samtidigt har jag läst mycket om all forskning som visar på hur suveränt det fungerar med just odling som rehabilitering för så många olika problem.
Jag lovade därför att försöka fungera som någon slags referensperson om just rehabiliteringsbiten, eftersom kommunen tydligen är osäkra på vad de ska göra där.
Det kommer att kunna bli den perfekta miljön för såväl utbrända, stressade och de som råkat ut för skallskador.
Dessutom blev jag lovad skott av hibiskusar av en av de andra på Kulturfikahelt suveränt!
Tänk att rehabiliteras där, närmast i paradiset!

Inga kommentarer: