lördag 5 december 2015

Lördagens vernissage på Tjörnedala konsthall

Lördagens vernissageTjörnedala konsthall gick väldigt bra och där var enormt mycket folk och jag träffade och pratade med många besökare och kollegor.
Så här först en vecka senare rapporterar jag nu om den. Med tanke på att det är så mycket bilder och att de okt–dec har öppet ons-sön, kl 13–16 har det fått ta tid. 
Vi är åtta personer som precis antagits till ÖSKG (Östra Skånes Konstnärsgille) och därför visar vi våra verk i utställningen Nya Medlemmar på Tjörnedala konsthall i Baskemölla t o m 20 december.
Lisa Strömbeck visar foton ur serien In Bed. 
 

Lina Karna Kippel visar Vita Serien 3, 2 och 1.
Anna Agger visar Hanöbukten och Karin Palola In Woods.

Det var även vernissage för utställningen Tecknat samtidigt och under invigningen dansade fantastiska Doris Do or Don't en del ur en dansföreställning av Maria Naidu, som jag filmade en bit av:
Fyra lokala dansare framförde vad som egentligen är en barfotadans, men med tanke på golvet använde de skor på Tjörnedala konsthall. Jag blev enormt imponerad och tycker att de dansar som Cullbergbaletten gjorde under Birgits egen och Mats Eks tid. (De senaste föreställningarna har jag lämnat redan före pausen.)
Utställningen Tecknat, med verk av medlemmarna, visas också i Tjörnedala konsthall samtidigt.
Visar några verk därifrån. Ralf Borselius visar Väskan, Väska med Oväntat Innehåll och Väskan.
Lena Viredius visar Följ Linjen Hjärtats Väg och Alla En.
Hasse Karlsson visar teckningar från Botswana.
Anders W Garnow visar Kamp om Önskebenet.
Gunilla Sundström visar tre små Uggla I, II och III, Saga Bikover Normans verk är utan titel och Gittan Jönsson visar Den Viktigaste Dagen.
Avslutar med glädjen över att äntligen ha fått jag tillfälle att visa mitt Utopiskt Implantat för Framtiden på en riktig konstutställning!

Inga kommentarer: