söndag 13 december 2015

AnDfallen

När jag kom ut genom porten i fredags blev jag genast ikappsprungen och omringad av dessa åtta änder

De inte bara ringade in mig utan tittade också väldigt uppfordrande på mig.
änd-ring
Vad jag sett så är det bara tre som bor på vår gård, så de verkade ha bjudit med några vänner och tänkte sig julkalas..
Jag har nyligen fått veta att de, precis som hönor, gäss och andra fåglar är fantastiska hjälpredor i trädgården då de är perfekta bekämpare av mördarsniglar och andra skadedjur. De äter heltvenkelt upp dem t o m snabbare än det hinner komma nya. 
Jag Ser tydligen ut att vara god och ha mat med mig. Tyvärr var så inte fallet denna gång men nästa gång ska de få solrosfrön. Tänk om jag kunde locka med mig dem när till koloniområdet sedan med? Det vore suveränt!

Glad Lucia och tredje advent nu (med Frankie boys julmusik)! 

Inga kommentarer: