fredag 25 december 2015

Årets bästa julklapp!

Årets bästa julklapp är helt klart immateriell och dessutom fick jag "den" redan i tisdags. Nu blir ni nog än nyfiknare när jag berättar att den definitivt har med mitt framtida yrkesliv att göra, eller hur?
Det måste ha blivit flera misstag med (de materiella)
julklapparna för dels skulle vi knappt ha några
och dels har jag ju inte varit så snäll i år...

I tosdags fick jag nämligen meddelande från en väldigt attraktiv plats att jag med stor sannolikhet kommer att kunna vara där under påskens Konstrundan. Eftersom jag egentligen har min ateljé hemma, men inte får lämna ut portkoden och inte heller installerat porttelefon än kan jag inte hålla öppet där.
På förmiddagen var det dessutom KulturfikaKafe Kagan, som det brukar vara på tisdagar. Jag var dock den enda, utöver kommunens kultursamordnare Elisabeth Wikenhed som kom, men vi hade å andra sidan oerhört trevligt ihop. Det är så kul för det känns precis lika bra som den kontakt jag hade med Jämtlands första länskonstnär/länskonstkonsulent Anna Selander, som jag hade många  kreativa och fantastiska samarbeten med under de tre år hon jobbade i Östersund
det blev rusning till min interaktiva del av Förväntan, men
det är en äldre utställnings interaktiva del jag tänker återanvända
Vi satt och pratade om en massa när jag kom på att om jag verkligen kan vara där jag hoppas så ska jag återupprepa ett interaktivt projekt jag gjorde under en utställning för flera år sedan. Jag kommer ju ändå att behöva vara på plats där under hela Konstrundan, så då kan jag ju jobba med det samtidigt som jag visar bl a emaljerna. Det tycker kultursamordnaren låter oerhört spännande så just de idéerna och kontakten med Elisabeth  ser jag därför som årets allra bästa julklapp! Nu gäller det bara att allt faller på plats så att jag verkligen kommer att kunna genomföra allt detta på Konstrundan 2015! Mer info om den interaktiva delen kan du läsa här!
Årets julafton i bilder ses annars ovan. God fortsättning!

Inga kommentarer: