fredag 13 november 2015

Ansikte från två håll

Våra hjärnor söker ansikten i alla bilder! Antar att det är någon slags överlevnadsstrategi.
Titta på denna bild ett tag så kommer du snart att se honom i profil!
"Ett trick med ögon och hjärnan. Du kommer att uppfatta det
när du använder din högra hjärnhalva (är du vänsterhänt så
använder du istället den vänstra 
hjärnhalvan). Titta noga på bilden
så 
kommer du att se hur mannen vänder huvudet i profil!"

Bild lånad från www.pinterest.com
När jag fick reda på det kom jag att tänka på min abstrakt mönstrade barndomstapet. Varje gång jag låg för att somna låg jag o inbillade mig att jag såg ansikten i mönstret. Antagligen så gjorde jag verkligen det också, fast jag intalat mig att det bara var inbillning! Är inte våra hjärnor otroligt häftiga?!

Inga kommentarer: