fredag 27 juni 2014

"Manlig" triceps-övning?

Fascinerande; jag har tränat på gym i över 20 år men först igår lärde jag mig en grym bänkpress för triceps jag aldrig ens sett tidigare.
bild lånad från fitnessformen.se fast fast med
skivstångsställ bakom som avlastning.
Det är den ovan, som jag egentligen visst känner igen, men inte med skivstångsställ bakom dock. Jag hittade den på fitnessformen.se och inser att jag måste ha missat den just för att det tydligen är en övning just för män (fitness for men)...

Bänkpress med smalt grepp gör du så här:
Ligg platt på en bänk och håll en skivstång med ett smalt överhandsgrepp, det ska få plats en knytnäve mellan händerna (max 40 cm),  och armarna helt utsträckta. 
Håll fötterna i golvet eller på bänken, bara svanken hålls ned i bänken..
Sänk stången långsamt ner mot bröstet. Håll armbågarna tätt intill sidorna och var noga med att inte böja handlederna!
Pressa stången uppåt i en explosiv rörelse, men undvik att låsa armbågarna.

Inga kommentarer: