måndag 2 juni 2014

Färg-problem

Som jag berättat tidigare så vill jag att mitt "nya" äktgamla (som CarinaGamla Lanthandeln i Krokom säger) kök från 1957-58 ska vara inspirerat av Lottas på Bråkmakargatan.
Skåpinredningen är nämligen exakt densamma, fast mitt fönster sitter på väggen (utanför bild) längst till vänster och vid väggen till höger i bild finns min matplats.
Jag blev därför oerhört glad när jag hittade NCS-färgen 840 Isglass ovan till vänster, men det färgprovet finns tyvärr inte i butiken där jag skulle välja färg. Däremot 841 Storsjön, men den är egentligen en nyans för blå... Hoppas verkligen det går att få Islass!
Min matplats kommer att bli så fantastiskt snygg som ovan, Boråstapeters Every day. Som golv blir det samma som i mitt nuvarande kök, Marmoleum Click i schackrutiga gråtoner. Det kommer dock käre far att lägga utan mig. Nåväl, det kommer ändå att bli suveränt med min kökssoffa och övriga köksinredning!

Inga kommentarer: