fredag 18 april 2014

Firande



Att Apotekarns är en av mina stora favoriter här i Simrishamn bör inte komma som någon överraskning för dig som följer bloggen.
Därför bjöd vi både mor och far på födelsemiddagar där på Gårdens Kafé och Vedugn igår. Riktigt goda pizzor som vi delade på så vi alla fick smaka av alla, gott italienskt vin och underbart blommande miljö i gott sällskap är det bästa man kan ge till sådana som ändå har allt redan.
De har fått in massor med vackert och några av växterna där visade jag ju redan igår. Jag tog också tillfället i akt att köpa ett nytt fruktfat, men ett sådant underbart som det som gick i kras i somras finns dessvärre inte längre. Är dock väldigt nöjd med det blåvita, som kommer att bli fantastiskt i mitt Österlenska kök ihop med marockanskt handgjort kakel ovan spisen!
 
Det vackra Cesar-huvudet ovan har min far drömt om sedan Apotekarns tog hem det, så det fick bli en väldigt tidig julklapp till honom.
Det är verkligen härligt med medelhavsljuset och värmen här på Österlen! Idag blir det konstrunda.



Inga kommentarer: