söndag 17 september 2017

Rättigheter och plikter


Idag har jag fullgjort min demokratiska medborgerliga plikt och (framförallt) rättighet att rösta i kyrkovalet
"Det har sagts att demokrati är den sämsta styrelseformen som har prövats, ä
bortsett från alla andra former som har prövats genom tiderna." 
 Winston Churchill
Det anser jag vara extra viktigt just i år för att inte ge de onda mer makt!
Det bästa argumentet mot demokrati är 5 minuters konversation
med den genomsnittlige väljaren (Winston Churchill)
Demokrati är, som Winston Churchill så träffande beskriver, inte alltid positivt. Särskilt inte med tanke på att Hitler valdes demokratiskt, på samma sätt som Donald Trump och riskerna med att SD är så stora i Sverige.
Som tack för rösterna blev vi i Simrishamn bjudna på fika. Hoppas nu alla goda krafter övervinner de onda i dagens val! Till alla som gått ur svenska kyrkan måste jag påminna om att jag personligen är så tacksam mot just svenska kyrkan som alltid ställer upp för alla även vid personliga katastrofer som exempelvis vid min olycka.
Jag pratat med folk varje vecka som proteststöder SD för att de är missnöjda med sina egna situationer och skyller missnöjet på "etablissemanget" (jfr att Trump valdes till USAs president och att Brexit-sidan vann i Storbritannien).

Inga kommentarer: