torsdag 8 oktober 2015

Lökar satta

Tidigare i veckan satte jag äntligen alla lökar jag köpt, så himmel vad tjusigt det kommer att blomma på Gretero i vår! Precis när man gått in genom grinden så kommer man till höger sida om gången, framför pallkragarna att ha en rad med de fula och taggiga Narciss Rip van Winkle på bilden ovan.  (Snöklockor har jag satt på andra sidan om pallkragarna ned mot havet.)
Tulpan Snow Crystal är dubbel med fransiga
kanter
, på samma sätt som tulpaner i Riga hade.
Bakom dem och något högre kommer ljust gula Tulpan Snow Crystal att stå.  Jag har satt lökarna så att varannan är satt upp och ned. Det gör att de kommer att komma upp och blomma något senare än de som är satta åt rätt håll.
Tulpaner La Belle Epoque kommer att stå i rundeln mitt på tomten, där även tulpanerna i polka toner, som heter Carnaval de Nice kommer att växa i raden utanför.
Flocktulpanerna Turkestanica kommer att växa mellan huset och altanen
 Gul/röda tulpaner Stresa kommer att växa i rabatten mot lotten ovanför.
Hundtandslilja kommer att växa under min Sakura och under andra träd kommer det att växa pärlhyacinter, narcisser och gula tulpaner och allium, precis som vid växthuset och altanen, liksom i rabatterna runt lotten.
Jag har säkert glömt något, men det ska ni få se när det väl blommar!

Inga kommentarer: