söndag 3 maj 2015

Lövbiffpasta med ädelost

Igår när vi skulle laga Lövbiffpasta med ädelost var jag helt övertygad om att jag delat med mig av det receptet tidigare, eftersom det är en gammal favorit, men uppenbarligen inte. Därför kommer nu något riktigt gott och krämigt.
sätt ugnen på 250° och till 4 port behöver du
ca 5 hg strimlad lövbiff
1 klick smör
Bryn köttet i smör.

Koka ihop
3 dl grädde
ca 1 hg ädelost
lite soya
 och tillsätt
1 msk sojamjöl slätt utrört i
½ dl vatten
Lägg biffen i en smord ugnsfast form och häll över såsen. Sätt in i mitten av ugnen och sänk värmen till 225°. Grädda i 20 minuter och koka under tiden
spaghetti eller tagliatelle.
Servera gärna ihop med en grön sallad.

Imorgon åker jag till Orup-sjukhuset för den första av två veckors neuro-rehabiliterande behandling, vilket är något jag hoppats på i över ett decennium. Jag är därför osäker på hur mycket jag kommer att kunna blogga.

Inga kommentarer: