fredag 29 maj 2015

Förevändningar som inte är ursäkter

Det faktum att jag tränar oerhört mycket mindre nu jämfört med för ett år sedan har jag inga ursäkter för. Däremot är det en hel rad med olyckliga faktum som ligger bakom det, men jag försöker inte att bortförklara det.
"Ursäkter -  vad är din igen?
bild lånad från fitnessrevolutionrowlett.com
Till att börja med fick jag en inflammation i mitt högra muskelfästet när jag skrapade bort tapeter i juni. I juli fick jag så en vagel i höger öga, vilket innebar att jag inte kunde ha mina linser. Jag är så närsynt att jag då måste ha glasögon när jag tränar och eftersom de immar igen funkat det inget vidare. Under hösten kunde jag ändå ha linserna under den dryga timme som jag tränade och tog mig till eller från Friskis & Svettis, som då var det enda gymmet i Simrishamn. I november började jag istället träna på Wellnez så då kunde jag träna bättre, men ändå inte som tidigare, men i mars fick jag äntligen träffa ögonkirurgen.
TRX -band i taket på Wellnez
Så blev det dags för en operation i tjocktarmen, vilket innebar att jag inte fick anstränga min bål på två månader. Jag har alltså ännu inte kunnat testa TRX, som är LesMills egen redcord-typ-träning i grupp, som började på gymmet för precis efter min operation. Jag tränade dock resten av kroppen, men när så inte ens två veckor återstod av dessa två månader kom bettet.
"Tror du inte att om jag hade fel så skulle jag
veta det?" Sheldon är övertygad om att han
har rätt och försöker inte heller bortförklara
Ja, snälla Greta blev rädd hos veterinären och bet mig, så att jag fick äta penicillin i tio dagar. Igår var jag på gymmet igen efter dessa tio dagar, liksom resa till Änglas konfirmation. Det gick riktigt bra och jag hade inte tappat så mycket i bålstyrka på dessa månader som jag befarat. Nu är det bara att jobba på varannan dag, så hoppas jag vara i samma goda form som ifjol inom en inte alltför lång tid!

Inga kommentarer: