lördag 11 april 2015

Lyckan med vår!

Tänk att den försommarlängtan jag kände för två år sedan nu är uppfylld till fullo.
Fantastisk blommande narcissGretero-lotten
Igår cyklade jag i bara e T-shirt och kände mig så överlycklig över att det är vår redan nu i april!
Just att cykla till kolonilotten är faktiskt något jag drömt om sedan jag var barn och nu kan jag göra det!
Samtidigt hör jag rapporter om snöstorm i Östersund och blir så glad över att denna förändring blivit så lyckad
Titta vilka stora bladknoppar det är på mitt spaljerade päronträd!
Tulpanerna har redan slagit ut så här ute.
Jag har omskolat tomatplantor i alla möjliga storlekar och färger, så nu blir det massor med tomater förhoppningsvis. Det gäller dock att få plats med mer i växthuset med... Lite butternut-pumpa finns också där nu.
Syrenknoppar framför rabattrundeln med silverek, Bornholmsfikon och lökblomster.
Rabarbern är på G!
Narcisserna på koksbordet kommer också att plangteras ut på Gretero-lotten.
Min snälla granne Helen har grävt upp sina lavendelbuskar och dem har jag fått. Tänk att ha stora väldoftande buskar.
Min Rocket-potatis har nu fått skott, så ska följa koloni-grannen Gunnels råd och sätta dem i en hink e dyl och täcka den med bubbelplast och fiberväv. Då kan jag äta egna nypärer till midsommar i år!

Inga kommentarer: