onsdag 22 april 2015

Bästa våren i mitt liv

Min nektarin i blom
Titta bara på alla bilder och jämför med tidigare års bilder i april!.. All min vårlängtan kommer äntligen att besannas.
Synen från mitt sovrumsfönster påminner om början av juni
snart är det så grönt att det skymmer dammen i Jonebergsparken
Jag ångrar ibland att jag inte flyttat hit för länge sedan. Särskilt för oss som inte är så förtjusta i vintersport erbjuder Vinterstaden inte så mycket. Nu är jag dock mitt i mitt livs troligen härligaste vår tror jag bestämt. Det är så enormt mycket bättre att uppleva och ha den framför sig än att minnas den!
En variant av vivor i min rabatt är nästan självlysande i färgen
På kolonilotten är det helt fantastiskt vackert nu. Fast jag varit dödstrött idag efter gårdagens rabattgrävning gick jag dit för mitt eftermiddagskaffe och för att vattna efter att ha sovit större delen av förmiddagen.
PanTao-persikan verkar snart ha blommat klart
Just eftermiddagskaffe på kolonilotten rekommenderar jag å det varmaste; se bara så vackert sällskap där är!  
 Vita violer i rabatten
Och vackra flocktulpaner lyser som solar  
Jag träffade min kolonigranne bredvid för första gången idag. Det vackra vitblommande trädet hon har, som ser ut som hägg och även doftar häggliknande på kvällarna är inte alls häggmispel, utan ett plommonträd. Att jag inte tidigare tänkt på hur de doftar tidigare!
Hon sa också att det verkligen är japanskt prydnadskörsbär jag har. Jag har länge tänkt att jag hört ett annat namn än latinska Prunus Accolade på det och nu vet jag att det är det japansk-klingande Sakura!
 
Det jag hoppas är gullregn har hon dock aldrig ens tänkt på men det ser ju ut som sådana knoppar.

Gick efter stranden för att handla och det grönskar för fullt vid havet och badhytterna! 
 Fontänen i Brunnsparken är avtäckt och sprutar för fullt.
Och nu är den utslagen praktmagnolia! Inte min tyvärr som knappt har knoppar och kommer att blomma först om tre år har jag läst mig till. De som sålde den talade inte helt sanning alltså, men den som väntar på något gott... Nu njuter jag!

Inga kommentarer: