måndag 12 augusti 2013

Liten diskret kräftskiva

I fredags hade lillasyster Maja och jag en liten diskret kräftskiva bara för två.
Fast vi båda är uppvuxna i och har bott i Norrland i större delen av våra liv, med föräldrar som också är från Jämtland är ingen av oss förtjust i surströmming, utan föredrar kräftor.
Faktum är att jag åt surströmming för första gången på Konsthögskolan 1997 och blev fruktansvärt dålig i magen, så sedan dess håller jag mig ifrån dem.
Allra bäst är faktiskt att det blir hela två gormet-måltider av kräftorna  om man gör soppa av skalen med. Så på lördagen avnjöt vi det också. Då var det dessutom sol så vi kunde sitta på balkongen!
Maja har varit hemlig med receptet, men jag har tjuvtittat och skvallrat tidigare, men i år har hon själv delat med sig av receptet här. Prova gärna själv för jag tycker faktiskt att soppan är ännu godare än själva kräftorna!

Inga kommentarer: